zondag 1 juli 2007

Wat de een kan.....kan de ander leren

Wat de een kan, kan de ander leren…….
Modelleren……..
a. Je maakt gebruik van de kinderen in de klas, zoekt de lesonderdelen eruit die voor (naam leerling) niet zo werken en vraagt andere kinderen, wat hun motivatie is om dit goed te willen doen.
b. De meest sprekende voorbeelden haal je eruit en die kinderen nodig je samen met (ll) uit voor een gesprekje. Laat ze één voor één verwoorden, waar hun motivatie ligt en vraag ook aan (ll) onvoorbereid, of zijn motivatie daar ook zo in ligt of dat hij misschien een andere motivatie heeft……
c. Vraag aan de kinderen één voor één, hoe zij (ll) zouden kunnen leren om ook met zo veel plezier te werken aan……..Welke motivatie wil (ll) overnemen?
d. Laat het kind met een gelijke motivatie als (ll) eens samen werken met (ll), zodat hij het verschil ervaart tussen zijn werken en dat van het kind en bespreek na een fijne ervaring met (ll) het resultaat ……..(ervaren) met de vragen :
Wat zag ik aan jou?
Wat hoorde ik aan jou?
Hoe voelde jij je?

Geen opmerkingen: